onsdag 31 mars 2010

Nu är klockan snart halv åtta och

då är det alldeles lagom tid för mig att ha foten i högläge och titta på Halv åtta hos mig.

Jag kan inte vinkla foten så att jag kan köra bil så i eftermiddag fick jag åka med Linda och handla mat. Färden gick till Kalmar. Vi har mataffärer i Torsås men Linda hade lite ärenden så därför blev det storköp idag.

Precis när Linda skulla stjälpa ur mig ur bilen vid mataffären sa jag: konstigt, att vi aldrig dyker på Anders eller hans familj när vi handlar. Jag handlar inte så ofta i Kalmar men Linda är där en del.
Jag linkande runt med kundvagnen som stöd och så småningom tog jag mig genom kassorna och packade ner alla inköp. Linda hann med tre affärer under tiden och vi var perfekt synkade för vi möttes precis utanför kassorna och skulle fika innan vi åkte hem. Egentligen var det inte fikat som var det viktiga utan jag var tvungen att pausa och få lite vätska för att svälja ner lite piller. Det tar på en gammal kärring att shoppa.
Hur eller om jag nu kan komma till saken så säger Linda: Jag träffade Anders. Han handlade här inne men han är nog ute nu för det var en stund sedan. Nej, han är i kassan där borta nu.
Kul att ses och inte bara träffas i datorn!


Nu ska den här Haggan fortsätta spana på matlagning i TV:n. Kanske får jag något tips på ny maträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar