onsdag 24 mars 2010

Framsteg!

Observera att jag klarar att stappla fram några meter utan kryckor! Det firade jag genom att plantera några plantor i krukorna ute.
MEN - MEN, vad det var långt till komposten!!!! 30 meter enkel resa. Den promenaden kommer jag inte att prova mer medan gipset är kvar utan att använda kryckor.
Jag avbröt sysselsättningen genom att hämta kryckorna och hoppa bort till Gunnel. Det gick mycket bättre än att hålla på med plantering. Vi fikade en stund. Ja, inte Eddy förstås. Han har hittat en holländsk dragspelare på nätet så han sitter djupt försjunken och idisslar tonerna framför sin lilla laptop.
Eddy underhöll på Mariahemmet i förra veckan och fick stående applåder från pensionärerna. De var mycket nöjda och hade tom sjungit med i de gamla låtarna. Kul!

Besöken idag har varit: Jehovas vittnen först och de tänker jag inte orda så mycket om. Jag accepterar att de finns men gillar inte deras regler och förbud. Var och en får välja sin tro och leva lycklig med den.
Nästa besök - Hans & Vallan kom en stund ikväll efter att de slutat arbeta. Evert och Hans körde lite grenar och avfall och Vallan och jag skvallrade lite. Innan de åkte vidare åt vi lättlagad kvällsmat. Köpt pizza.

Morgondagen har jag inte planerat än. Kanske en hopprunda på gatan? Kanske planterna några penséer på altanen? Kanske höra om revisorerna vill komma och revidera Friskis & Svettis räkenskaper. Ah, jag vet inte men veckan efter påsk har jag väldigt välplanerad. Tandläkarbesök, läkarbesök, kolla på hjälpmedel för dementa och jobba en dag åtminstone om jag kan köra förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar