måndag 15 mars 2010

Idag belastar jag grannarna!

Observera att jag har varit och handlat idag! Evert har visserligen handlat i fem veckor men det blir lite fantasiöst, om jag får vara så elak?
Gunnel var med som vagnkörare och Eddy och Evert som lastkarlar. Själv hoppade jag omkring och gav order. Ja, jag betalade också.
Som lön bjöd jag på lunch i Bergkvara och vips blev alla så mätta och glada.

Så vänlig var jag inte mot Johan-stackaren i lördags. Han lämnade och hämtade mig hos frisören. Jag erbjöd faktiskt pizza men han hade redan mat på gång så jag får försöka komma ihåg honom en annan gång. Men så skönt att bli klippt! Det har inte varit någon större ordning på kalufsen. Märkligt! Jag som bara som bara sitter bekvämt tillbakalutad mot en kudde och stickar, kollar på tv-boxar eller fingrar på datorn. Det är väl det minsta man kan begära av en frisyr att den ska klara stillasittande?

Nu funderar ja gpå vad som gäller för nästa vecka. Jag har fått dubbla tider för röntgen och läkarundersökning. Slipper jag gipset i början eller slutet av kommande vecka? Det är frågan det?

Trots värk och stundtals missnöje så är jag nöjd ändå! Lena-stackaren, som gjort en liknande operation ligger med infektion i foten och kan int ha gips alls. Riktigt elände för det är näst intill omöjligt att inte stöta mot foten. Fråga mig, jag vet! Jag har tom lyckats spräcka gipset under tårna. Varför då? Jo, det är så skönt att sätta ner tårna lite, lite för balansens skull , när man inte har kryckorna tillgängliga. Det är visst inte meningen! Det är utsidan av foten som får belastas lite och tillsammans med kryckor men prova själva att stå med kryckor och borsta tänder- Inte så lätt, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar