torsdag 4 mars 2010

Jag är omgiven av massor med snälla människor!

Igår kom en av mina före dtta chefer, Britt-Marie tillsammans med make Lars, med bullar och blommor och bjöd på eftermiddagsfika.
I kvällningen var Rolf, mellanbrodern) och jag på anhörigutbildning avs. demenssjukdomar och när jag kom hem vid 19-tiden kom lilla pigga Anita H. på kvällsbesök och jag fick två bra böcker och inte att förakta en jättetrevlig pratstund.

Den här dagen har också börjat bra.

Under över alla under - jag bakade bullar på fm. Vid lunchtid kom ett blombud med en jättefin vårbukett och 4 delikatesschokladbitar. Mums. mums!
Annika och Evert kom och hämtade oss för de skulle iväg och titta på hästprylar. Nu har jag glömt vad det hette men någon typ av sele, som används när man ska köra med vagn, släde eller kälke. Vad vet jag? Märkligt, jag som alltid vet allt?

Vi åt lunch på Möre Golfkrog. Jag tog aborre, som var smaksatt med ingefära. Oj så gott! Vi tog lite eftermiddagsfika här hemma innan de åkte vidare hem till sig.

Jätteskönt med besök och omtanke! Det är allt lite lättare att ha ont när man är omgiven av en massa vänlighet!
Tack tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar