söndag 7 mars 2010

Hemtjänsten har kommit till Torsås.

Det blir nog svårt att klara veckan som kommer för nu har jag blivit rejält bortskämd.
Familjen Froes-Lindström kom igår, fullastade med Kina-mat. De hade köpt med sig familjemiddag. Den familjen, som maen var beräknad åt måste varit stor för vi åt både lunch middag och har ändå mat kvar.
När man ätit så mycket blir man trött och då träder Eric och Elias in och kör rullstolsrally med mig så jag behöver inte anstränga mig med att "ratta" själv.
Henrik gick ut med pojkarna och byggde snöslott, fästning och under tiden så dammsög Rachel och jag då, vad gjorde jag?
Jodå, bekvämt tillbakalutad med stickning i händerna och slötittade på TV.
När alla var färdiga med sina sysslor så samlades allihopa i sovrummet och pratade och vilade. 4 personer i en 90-säng och jag i ensamt majestät i den andra sängen. Evert föredrog soffan.
Så är mitt behagliga liv. Tack!

4 kommentarer:

  1. Det var kul att kunna göra något litet för dig. Barnen tyckte det var mycket roligt att se er igen och att åka pulka.
    Idag fortsäter sjukstugan här hemma.

    SvaraRadera
  2. Ni får krya på ER! Det räcker med en krympling åt gången i klanen./Gerthie

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack så mycket! Din massage var en underverk. Det kanske beror på att du har så mycket kärlek i dina händer...
    Svärmor,I Love U! Kram.

    SvaraRadera
  4. Hej du!
    Tror du inte att det var salvan som gjorde underverk? Å andra sidan är det smickrande om du tror att det är jag som är helande../Gerthie

    SvaraRadera