tisdag 14 april 2009

Snabbuppdatering av helgen som bara flöt på....

Mia är duktig på att hålla oss uppdateradevi bloggen på vad de gör i helg & vardag men hennes mor har inte fått fingrarna på tangentbordet.
Nu skriver jag bara lite kort vad "vi gamle har haft för oss".

Skärtorsdag: Johan & Linda bjöd på påskmat. Gott och en trevlig kväll!

Långfredag: Amani, Mias kompis, kom och hälsade på med ett jättefång med tulpaner. Mycket snällt av henne. Hon tog sig tid att komma hit, trots att hon inte varit hemma i Bergkvara sedan i somras. Vi tog en långpromenad och skvallade lite om allt och alla. Kul! Hennes pappa fannas på plats när vi kom tillbaka och det gick lite snabbt så jag glömde de dig boken! Jag kan skicka den. Sen hade jag lite godis till barnen.......Så är det med gamla tanter.

Sen lunch tillsammans med familjen Carl och gammelmormor.

På kvällen kom Henke, Rachel, Eric och Elias från Linköping. Vi åt lite brasiliansk mat liknande tapas men ändå inte. Det blev en tidig kväll.

Påskafton: Rubriken flöt på...... Ja, det gjorde det! Duschslangen i Mia & Peters sommarstuga hade frusit och vatten, vátten, vatten på golv i duschrummet, i lilla tamburen och köket. Så kan man vattna pelargoner som jag har där för vinterförvaring? Jag fick ett meddelande från Mia , som verkade ta det ganska lugnt. Lite berg o dalbana är vi vana vid, säger hon!
Johan tycker att vattenburen värme är bra men i det här fallet är det bara vattenburen ingenting.
En snabbis till kalmar med Rachel hanns också med.
Kvällen tillsammans med familjen Carl, familjen Eric & Elias, gammelmormor och påskmat.

Påskdagen: Familjen Carl, familjen Eric & Elias. Johan bjöd på älgfärsbiffar och jag fick äran att laga till dem.

Annandagen: Promenad med Rachel, lunch på rester och sen blev det tomt i huset. Evert var nere i Ragnabo ett par timmar. Gammelmormor kom på besök en stund. På kvällen åkte vi upp till bonden som fyllt år under helgen med en blomma. han var inte hemma så vi förgyllde trappan.

Gemensamt för alla dagar:
Johan har ryggskott och kan knappt sitta. Stackarn!
Mormor kan knappt inte höra något alls med högerörat. Det började på skärtorsdagen och har ställt till med problem. Hon är glömsk och glömmer att hon inte hör utan tror att det är fel på telefonen. Hon kan höra lite i telefonen om hon använder vänsterörat men tyvärr så glömmer hon bort det mellan varven. Ganska smart, hon säger bara, det är fel på telefonen så ni får komma hit. Jag skriker byt öra, viskar byt öra men når inte fram utan får ge mig iväg och kolla vad hon vill. En kväll ringde hon sent för att kolla telefonen men då sa hon bara att telefonen inte fungerade sen lade hon på luren . Den kvällen åkte jag inte för jag hörde på rösten att det var Ok, men nervöst blir det.
Eric och jag har tittar på film, alldeles själva nästan varje dag. Vaparna = Air Buddies.

Det var vad som hänt i väldigt grova drag!
Trevlig och bra Helg i vårsolen!
Ja, jag har det bra och är tacksam för det!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Visst ja jag glömde boken! Gulligt att du hade tänkt på barnen. Som tur va hade mormor o morfar väldigt mycket av just godis hemma så barnen ( och jag oxå) åt väldigt mycket godis hela helgen.

    Fortsatt trevlig dag!

    SvaraRadera