måndag 6 april 2009

Associationsförmåga?

Det har gått som smort idag också.
  • förberedelse inför Högsby morgon
  • mat till mormor för imorgon
  • handlat lax mm på Blomlöfs
  • handlat på Gepe
  • handlat på Torshallen
  • handlat på Coop
  • letat reda på mormors sommargardiner
  • sett till fyra gravar
  • fikat länge med Gunnel. UTE!!!!
  • gått en runda

+ allt det vanliga som man sysslar med. Det är helt sjukt vad tiden räcker till mycket!

Men nu ska ni få höra hur jag vände till den i förra veckan.

I torsdags kväll vid 22tiden fick jag SMS från Mia. Jag tolkade texten som att hon (de) var på väg hit. Texten stämde och tiden stämde med att de kunde vara på väg till flygplatsen i Dubai. På fredagen var jag i Kalmar, hade bråttom hem ifall de skulle komma med hyrbil från Köpenhamn. Väl hemma konstaterade jag att jag skulle hinna upp och handla Torsåsmackor, Almas favoritköttbullar mm så att inte Peter skulle ge sig iväg direkt och fylla skåpen. Han har nämligen en förmåga att köpa stor-, stor-, storpack av allt.

Det kom ingen på eftermiddagen. Nåväl de kan ha åkt runt Stockholm och då är de inte i Torsås förrän 23.30. De kom inte då heller - nej men de kan ha stannat hos Åsa och Peter också över natten så de kommer kanske på lördag istället.

Jag kollade lite i Allehandan innan jag somnade och då fick jag se att Mias blogg var uppdaterad - men då var de inte på väg? I bloggen stod det att de varit på middag på torsdagskvällen. Jag läste sms:t igen men fick inte ihop det. Lustigt nog blev jag inte besviken heller men undrade vad hon menade med sitt meddelande.

Henke läste det i helgen och han tyckte att det lät som en sång. Musikaliska jag vet inte? Men vi skrattade åt alltihopa.

Idag ringde Mia och då fick jag förklaringen. De satt på middag i Dubai och i högtalarna spelades en låt som gjorde att Mia började tänka på när vi var med husvagn på Öland. Vi dansade squaredance på Bödabaden och på kvällarna brukade callerna (de som leder dansen) sitta i vårt förtält tillsammans med ett 20-tal personer och spela och sjunga långt in på nätterna. Den här sången förekom visst ofta.

något i stil med

change road takes me home to were I belong

visst är jag bra på att associera men kul har jag!

4 kommentarer:

  1. Hörde du att ja tutade på dig igår?
    Du var vid blomsterhandelen ungefär.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Nyförlovade pojkar ska inte tuta på gamla tanter!

    SvaraRadera
  4. Hmm.. Nästa gång ska ja peka finger?!

    SvaraRadera