onsdag 8 april 2009

Det fortsätter att flyta på bra!

Högsby igår - gick jättebra. De vill ha hjälp ytterligare ett par dagar - det tar jag som bra betyg.

Vi bor ju nästan på en byggarbetsplats för tillfället med alla maskiner som kör här intill så allt är väldigt dammigt (jordigt) både inne och ute. Ungefär som sandstorm.
Ganska avkopplande egentligen för det syns inte om man städat eller låtit bli. Hur eller hur så hade jag en fundering på att putsa fönster idag men lat som jag är så började jag väga för och emot. Efter moget övervägande kom jag fram till att det vore nog bra om det kunde regna lite först så att dammet på väggarna sköljs bort.
Hann inte så mycket som tänka tanken så började ett stilla vårregn.
Kanon - nu luktar det friskt, de grågröna blombladen i rabatterna har blivit gröna, tulpanerna röda istället för brunrosa, påskliljorna gula istället för beiga osv och fönsterna har blivit prickiga och randiga!

Undrar om det kan komma en störtskur lite från sidan, helst från alla sidor nästan som en liten tromb, så att jag inte behöver putsa fönster alls?

Vem vet någon gång innan hösten så kanske ........
annars får jag väl ta och tvätta av det värsta någon gång.
Men först njuter jag av alla klara färger som återuppstått i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar