lördag 18 april 2009

Igår fredag

var jag på tandläkarbesök i Kalmar. Efteråt letade jag efter lunch- eller fikakompis. De allra flesta gånger när man är i stan med omnejd brukar man dyka på någon bekant men inte igår. Var höll alla människor, som jag känner hus? Jag försökte med brodern, han brukar inte vara svår att få med sig men igår var han upptagen med tvätt. Renlig pojke! (eller gubbe?).

Fika ensam var jag inte sugen på så jag snabbade mig på med en del inköp ute vid IKEA och Citygross och åkte hem istället till min kaffebryggare.

Sällskapssjukan botades på kvällen genom att vi tillsammans med Apperumsby-paret, Hans & Vallan, gick och åt plankstek på Viktorias. Jätte-, jättegod mat men var finns alla människor? Stackars krögare, det kan inte vara lätt att hålla köket öppet i Torsås. Vi fick i alla fall perfekt betjäning och den ena killen cyklade faktiskt iväg och handlade ingredienser för att vi skulle få som vi ville. Det har jag bara varit med om i Brasilien en gång tidigare, när vi en sen natt hamnade vid en landsvägskrog mitt ute i ingenstans och kökets resurser inte räckte till åt alla.
då cyklade en kille iväg och hämtade bröd. Jag förstår inte var för det fanns ingen bebyggelse utmed vägen men han grejade fram bröd och alla blev mätta och nöjda.

Nu ska jag gå in till grannen och hjälpa honom lite med hans dator. Han är lite rädd att rutan exploderar om han trycker på fel tangent. Lika bra att vara försiktig för tänk om det flyger ut ett virus och angriper honom. Jag undrar om konstapeln har bacillskräck? Jag tror inte att han vågar gå in och läsa bloggen här heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar