söndag 1 mars 2009

Sammanfattning av veckan som gick!

Veckan började lite knackigt men jag tillfrisknade något så att jag klarade av Högsby på måndagen.
Halsvärken hängde i ytterligare några dagar men jag tog det ganska lugnt och avstod tom jympan.
Onsdagskvällen fasade jag inför - för då skulle avtackningen av mig ske. Det var tredje gången som vi bestämt tid för det. Usch fy så hemskt det var innan - men - så roligt det blev. Inget sentimentalt alls utan bara en massa minnen som lockade till många skratt. God mat och dryck, tipspromenad med frågor om mig. Sen hade de två "närmaste galningarna" handlat prylar på second hand och jag skulle gissa vad - vem prylarna syftade på. Det var en lyckträff och lockade till många skratt. Inom bankvärlden skriver man på sekretessförbindelser som gäller i alla evighet så tyvärr bloggvänner, jag kan inte berätta vad eller vem t ex "mannen med kameran" syftade på.
"Gamle chefen" läste upp gamla julrim som jag skrivit för minst 20 år sedan. Vad en del kan spara på gammalt skräp!
Avskedsgåvor i form av vackra blommor och en påse med en "massa" kronor fick jag också. Nu måste jag bara bestämma vart pengarna ska användas till. Resa, teater, kurs?
Mitt tacktal löste jag genom att berätta för var och en omkring bordet - vad jag skulle komma ihåg just den personen för. Det verkade populärt trots att det drevs ganska kraftigt ......

Nu får jag fixa lite tårtor sen är den epoken över. Tur att jag har lite konsultjobb kvar för det är inte helt lätt att klippa av.

Resten av veckan har ägnats åt lite mammahjälp, besök på vårdcentral för planering och allt som hör därtill.

Igår lördag var det dags för mig att överraska en av de "gamla cheferna" med en liten födelsedagspresent. Hon var inte hemma på dagen. Sånt får man reda på i afären när man bor i Torsås och man får också reda på var hon är och när hon kommer tillbaka och varför. Bra va?
Jag lämnade en blomman på hennes altan och hon hann inte mer än in förrän hon ringde och sa KOM ikväll. Jag vet ingen som är så sällskapssjuk som hon är.
Jo, en person - mamma.

Vi hade en mycket trevlig lördagsskväll och idag fick jag ta en långpromenad för att hämta bilen. Bra för då fick jag frukost. Sen bestämde vi att nu skulle vi se till att träffas lite mer framöver - men först ska hon också avtackas. Den stackars gamla 61åriga damen måste åka till Stockholm för den proceduren och det blir bara på ett fik, trodde hon. Det verkar sämre ju högre upp man kommer i tjänsterna? Eller?

Hoppsan, jag höll på att glömma. För första gången i världshistorien så var det premiär på Centrumbiografen på fredagskvällen.Vilken film? Mannen som hatade kvinnor. Vi premiärlejon gick på den tidiga föreställningen för ska man vara först så ska man. Då kan man hamna i Hänt i Veckan? Ah. här blir det nog mer Tönt i Veckan? Eller Tant i veckan?

2 kommentarer:

  1. Filmen var superbra!!! Kul att biografen i Torsås har öppnat igen:)
    Ha det bra!
    Amani

    SvaraRadera
  2. Amani!
    Biografen har inte varit stängd. Den har varit öppen men har tidigare om åren bara haft gamla filmer men nu är det ny regim och filmerna bara rullar fram.
    Vad ger du i Stockholm? 60:- här och då lottar de ut gratisbiljetter + bjuder på fika ibland och på onsdagar går alla under 20 år in gratis.

    SvaraRadera