onsdag 11 mars 2009

Rena stickbloggen?

Nu tror ni att jag inte gör något annat än stickar, eller hur?
Så är det inte. Idag t ex rensade jag i trädgården på förmiddagen. Evert sa att det var för tidigt att jorden inte redde sig, eller vad det nu var, men vadå? Jag ska inte göra sås av jorden så den behöver inte reda sig?
Nej, jag begrep vad han menade men jag tog bara bort lite löv, klippte ner och tog lite ogräs hör och där i rabatterna. Det är ju alltid så roligt att spana ner i jorden på våren. Jag brukar putta ner lite lökar här och där på hösten så det är alltid något nytt att hålla utkik efter.
En del grävde jag ner i Ragnabo förstås men det dröjer än några veckor innan vårbruket börja på de domänerna.
När jag gick här ute dubbelvikt hörde jag en man ropa: Kliar det? Jag blev väldigt fundersam och undrade vad är det för en konstig typ men fortsatte rensa men han gav sig inte så till slut fick jag resa mig upp. Det stor en karl utanför häcken med ett jättestort helskägg och han såg faktiskt ganska trevlig ut. Jag med mina fjolliga öron hade som vanligt bara hört delar av meningen. Han hade sagt: Har det börjat klia i fingrarna nu när solen sticker fram? Så nu är man väl en visa i bodarna på byggarbetsplatsen. De sitter säkert där och säger att det bor en tjurig kärring där borta. Sen tycker de nog synd om Evert. Han brukar gå bort till dem och spela skitgubbe efter lunchen.
Under eftermiddagen har Linda och jag gjort ett shoppingrace i Kalmar, Stadium, Plantagen, IKEA och Citygross. Några kronor fattigare blev vi men jag hoppas, att vi köpte sådant som vi behövde.
Tror ni att jag köpte några plantor? Jodå krukomanen är igång! Så nu får jag försöka vara trevlig och hålla utkik efter byggjobbarna och vinka och skratta, när jag är ute.

Sen ikväll så blev knapparna isydda och trådarna fästade i det näst sista av de små stickprojekten. Det är bara ett par tvåändsstickade grytlappar kvar i korgen. Fästa lite trådar och virka runt kanten - sen är det stora, stora sakerna kvar och det hinner bli höst och vinter igen innan de är klara.



2 kommentarer:

  1. Hej Gerthie! Efter allt detta stickande är det väl bäst att Du ansöker om medlemsskap i syföreningen. (Du får ange mig som referens ...)

    Eller kan Du lyssna på följande:

    http://www.youtube.com/watch?v=w4pvCpyeBCo

    SvaraRadera
  2. Hej Anders! Visst, jag är så klart tacksam för att du lånar ut ditt namn så jag söker självklart om medlemskap. Först måste jag bara förvissa mig om att det är en sådan syförening, som prästen besöker varje vecka. Prästen behöver inte sy eller sticka men han måste sitta med hela tiden och så ska han stå för underhållningen genom att läsa högt för deltagarna. Sen är det inte fel om han sjunger den här sången, som du hänvisar till. Som lön för mödan får prästen kaffe med dopp och så ska han så klart ha bonus. Det är ju populärt och lämplig bonus kan vara ett par sockar, vantar eller kanske en mössa. (förutom allt skvaller som han får til sig helt skatefritt).
    Självklart så vill jag välja präst.

    SvaraRadera