söndag 22 februari 2009

Varannandags influensa

tror jag den här sjukdomen heter. Kom inte upp till tv:n ens på fredagskvällen. 05.30 lördag morgon sjuk och sen 7.30 samma morgon frisk. Jag var och klippte mig och gick en runda och inga problem men jag vågade inte gå in till mormor(mamma) ifall jag smittar. Hon hade lite mat kvar från igår så det fixade sig ändå.

Idag söndag - sjuk igen och typiskt nog så hade jag tagit upp 1,5 kg färs för att jag skulle göra kålpuddingar. Det var bara att ta tjuren vid hornen, bita ihop och fixa till. Sen hämtade Johan mat till mormor och fick med sig lite hem också för besväret. Själv gick jag i depå igen.

Nu några timmar senare är jag fundersam på hur det ska gå imorgon. Enligt planerna ska jag jobba i Högsby men kan jag?

Det lockar att åka för jag har en bra ljudbok i bilen.

Det lockar också att gå ut en sväng för jag har en ännu bättre ljudbok i Iriver och sen har jag jättebra marscher i fall man blir trött. De har jag i en Ipod.
Teknikfrälst? Mm, kanske lite.
- men kedjan till min nyckelring med digitala foton är av och det är lika tråkigt som att ligga här med igensvullen hals.

Nej, sängen lockar mest just nu så jag slappar vidare en stund.

Läser om den stackars mamman i USA som inte fått tillbaka sin baby än. Har ni inte läst om det så läs på: www.thorwang.com
eller i Aftonbladet igår:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4459063.ab.
Hoppas att det inte blir en nytt mångårigt kidnappningsfall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar