fredag 6 februari 2009

Revyafton.

Idag har jag jobbat i Ålem och det är jätteskoj med all positiv feedback som man får. Det där med att man inte kan bli profet i eget land, kanske stämmer in? Nej, jag ska inte klaga på "egna landet". Det är ingen som klagat men kulturen är mer åt det hållet att man säger varken om något är bra eller dåligt. Nog om arbete för nu är det dags för revy!
Vi ska äta lite innan vi åker iväg och tänk lille Erik Gottfridsson har blivit stor! Nu har han flickvän och bor i Kalmar men ändå kör han till Torsås för att skjutsa far och mor och oss ikväll, så att alla kan ta lite trallvatten. (det känns som det var i förgår som han kom på sin lilla cykel och undrade om man hade glass).
Själv nyttjar han inte starkare drycker än kaffe men det ska vara desto starkare! Nu ska han försöka sig på konsstycket att odla eget kaffe, tror han. Det ska visst bara ta 5 år innan första bönorna kan skördas och sen är det bara rostningen kvar........Ja, du lille vän, innan dess är det nog dags att köpa ny espressobryggare.
Nu kommer han så det är bäst att jag slutar.

PS. vi hade en mycket trevlig kväll, kul revy och trevligt sällskap. DS

3 kommentarer:

  1. Frågan är om du hade nån glass?!
    Ja jo kanske att man få köpa ny maskin om 5 år men är de så att ja har kaffebönor på mitt träd då så är de fasen värt att :)

    SvaraRadera
  2. Klart att jag hade glass men du frågade aldrig! Jag har aldrig varit med om att du har varit här utan att fråga om sådana viktiga ting.

    SvaraRadera
  3. Va fasen.. Glassen är bytt mot kaffe nu mera :)

    SvaraRadera