onsdag 11 februari 2009

Vinter igen!

Nu blir ni allt sugna på Sverige där nere i Dubai?? Så här julkortsbetonat är bortåt Prästlycke idag på em.
Jag hälsade på min "patient" i skogen, när jag var på hemväg från Kalmar. Klart att jag måste ut och köra när det snöar för fullt! Annars är det ju ingen sport. Nej, så var det inte. Jag hade tid på lasarettet så idag har det varit både tandläkarbesök och sjukhusbesök för min del.
Vilken tur sen att jag hälsade på Lena. Lyssna nu där nere Dubai och särskilt Peter: Hon hade nykokta kroppkakor! Mm, så gott och sen fick jag med mig hem tilll Evert också.
I Kalmar var det som vanligt ingen snö att tala om. Det är bättre på landet? Fast inte när det gäller telefoni oach avgrävda kablar. Vi har varit avskurna från omvärlden sedan igår eftermiddag. Inte bara vi utan hela bostadsområdet. Ingen större fara för vår del, för vi har mobiltelefoner men alla äldre som inte kan ringa eller larma hemtjänst osv. Skrämmande att det inte går ut information via radio åtminstone.
Vi försökte felanmäla igår, men det är inte det lättaste. Felanmäler man bredbandet så säger de att allt är ok och att man ska ringa till teleoperatören. Hos teleoperatören vet man inget trots att telefonerna stått stilla i minst 5 timmar men man kan ta mot anmälan. Nytt försök några timmar senare, 55 i kö och när man äntligen kommer fram får man reda på att det kommer att vara åtgärdat innan den 16:e. Jaha, då får man väl vara glad att det blev klart idag på fm istället?
Konstigt i denna tekniska värld. Man kan få mera information om man loggar in, säger en automatisk röst, när man sitter i kön. Kul, hur gör man det när allt ligger nere? Försök med supportassistenten , säger man ibland. Ja, så klart sen ska man knappa in en servicekod för att snabbare få hjälp men servicekoden fungerar inte.
Ingen fara för vår del som sagt men jag var lite orolig för min mammas del. Hennes larm går via hemtjänsten till oss - nu har vi lärt oss att de måste få mobilnr också.
Det var det intressanta för idag.



1 kommentar: