onsdag 21 januari 2009

Överraskningsbesök!

Jättekul! BrittMarie (min fd chef) och Lars kom och överraskade mitt på dagen. Tur att de inte kom 10 minuter senare för då hade vi missat varandra.
Vi var precis på väg till Lena med lunch och fika. Ingen fara hon blev inte utan "omsorg". Vi åkte till henne lite senare istället med resterna för det passade perfekt att äta den redan klara maten med B-M och Lars.
Jag har inte träffat B-M på flera månader så det finns en hel del att ventilera. Vi ändrade våra liv och gjorde samma grej förra året utan att veta om varandra. Begärde tjänstledigt ett halvår och ansökte om avtalspension. Vi träffades och firade med förmiddagsfika första lediga dagen för 6 månader sedan (snart 7) och sedan dess har vi bara stött ihop en gång. Det verkar som att vi blir tvättäkta pensionärer med fullt upp och ont om tid? Nu har vi bestämt att vi ska träffas oftare om inte annat så kan jag följa med B-M på hundpromender.
B-M har helt slutat arbeta medan jag har lite "konsulttjänstgöring" någon/några dagar per månad och det fortsätter jag med ett tag till.

Lena då, nej inget dragspelande idag heller men hon hade torkat golvet från rullstolen! Hunden Zlatan gillade extramycket att Evert kom . De tog en promenad i skogen. Bra då blev alla glada!