tisdag 6 januari 2009

Snart dags för en promenad.

Märklig känsla att minus 2 är kallare än minus 15 grader men så kändes det idag. Det spelar inte så stor roll egentligen för n är jag kommer ur skogen i Applerum och ser åkrarna breda ut sig så glömmer jag både kyla och värme. Det är så otroligt fint där uppe året om. Idag tänkte jag hålla ögonen öppna för att se om jag såg några nyfikna vildsvin men jag såg inga.
I förgår missade jag ett stort djur med bara några minuter fast då gick jag inte ensam utan babblade för fullt med Helny så uppmärksamheten var inte på topp. Det stod säkert en best och kollade på oss och undrade vad det var för sälliknande figurer som gungade fram. Det var var bondmoran själv uppe i byn som frågade om vi hade sett vildsvin för vi gick förbi henne och bara minuten efter så mötte hon sin granne som hade stött på en stor rackare.
Jag får väl trösta mig med att jag såg flera stycken rävungar som lekte där uppe i våras istället. Nu har jag i och för sig egentligen inte någon större lust att stöta på ett stort vildsvin i skymningen men det vore allt lite häftligt att få syn på ett mitt på dagen och kunna fotografera som bevis.
Nog för idag - nu ska jag se vad resten av eftermiddagen har att erbjuda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar