fredag 2 januari 2009

2 januari och ett ödsligt hus!

Oj, oj vad tiden har rusat iväg!
19 december kom arabsvenskarna och 20 dec kom brasiliensvenskarna till Almgatan.
21 december firade vi Carls dop. Han är svensk. Nej, det är han inte, lite Polen också.
Förstår inte varför det ska finnas så mycket unioner och grejor? I den här klanen verkar man ha löst det genom att knyta band överallt på jorden.
Henke håller på med släktforskning och jag misstänker, att han snart kommer på att jag härstammar från någon intelligent, rik person. Måste ju vara något sådant, annars vet jag inte varifrån allt har kommit.
Evert är det mera synd om för det verkar som fädernespåren går åt Gullabohållet. Det var kanske inte riktigt vad han trott utan han trodde väl mer att det var åt Alfred Nobel-hållet?

Nu svamlade jag bort vad jag höll på med men egentligen skulle jag bara säga att helgerna försvann snabbt som katten och på eftermiddagen på nyårafton hade 11-personershushållet krympt till 2 personer.
Hans och Vallan kom med förslaget att vi kan gå ut på Torsåskrogen och äta så behöver ingen stå med mat. OK, efter lite körning av tvättmaskin och dammsugare så bar det iväg - till fots!
Hela 4 personer fanns på krogen och det var 4 mer än vi trodde. Vi slog ihop gängen och hade riktigt trevligt. Olle på Ramen och Träskomakaren med fruar var de 4.
Som vanligt så var det fjärrvärme å restaurangen och då menar jag fjärrvärme - värmen hinner aldrig fram men det löste vi genom att efter maten ta varm dessert kaffe med vispgrädde, farinsocker och annan brun dricka. Vips så var värmen där efter 2-3 muggar.
Discomusiken började framemot 22.30 så då var det dags för oss att ta på snörkängorna och gå via Stureplan hemåt. Säpovakterna släppte ut oss innan de släppte in alla frusna ungdomar som stod utanför och väntade på att gamlingarna skulle gå.
Kl 24.00 gjorde vi väl samma som alla andra, skålade, tittade på raketer och önskade varandra Gott Nytt År!
Nyårsdagen, långpromenad, äta rester och lyssna på tystnaden i huset.
2 januari, långpromenad, skvaller med Gunnel och bland allt på jorden - plastparty. Hej, hopp vad sysselsättningen skiftar.
Obs, jag har hunnit tillverka 1,5 korg till hotellvåningen här uppe. Av miljövänliga trasor inköpta i dyr butik i Karlskrona.
Riktigt slapparliv de sista dagarna, alltså!
Hoppas att ni alla har det bra runt om i Dubai, Linköping, Torsås, Kalmar, Stockholm eller varifrån ni kommer som läser detta spektakel till skrift.