torsdag 15 januari 2009

Idag har jag gått och funderat på

vad som hänt med Anita och mig? Vi som bara bruka skvallra och skratta var seriösa och allvarliga hela gårdagskvällen men hade ändå trevligt. Har vi blivit redan blivit gamla och kloka?
Nej, vi har nog flera sidor och igår hade vi de djupa ämnena uppe och sen bidrog naturligtvis innehållet i filmen. Skönt med mångsidighet!
Jag satte mig vid TV:n en stund ikväll efter jympapasset och fick in ett program om HIV. Det deltog en ung flicka, som blivit smittad av mamman redan när hon föddes. Jag blev imponerad av den unga flickan. Vilken förmåga att uttrycka sig! Vad hon hade fått utstå i form av mobbing och hon var ändå inte knäckt. Strong tjej!
Konstigt nog verkar jag djupsinnig idag också .
Imorgon blir det nog tvärtom för jag/vi ska åka till Lena. Hon är nyopererad och behöver piggas upp med något ätbart, lunch eller fika + lite medlidande ett par sekunder innan vi börjar skratta åt "hemtjänsten". Som tack för besöken kanske hon river av ett par låtar på dragspelet men nej det kan hon inte med nyopererad fot?
Jag har aldrig sett en dragspelare som inte måste stampa takten. Det spelar ingen roll vad för slags musik de spelar. Stampar takten gör de till allt, schlager, barnvisor, psalmer - ja allt.
Vet ni inte om det så är dragspelare det perfekta polermedlet för parkettgolv. Rada upp ett par, tre dragspelare på varsin stol och med spelen i famnen. Jag lovar - det blir halt som nyspolad is.
Godnatt!