fredag 9 januari 2009

Idag har jag

köpt ljus till nästa jul. Lika bra att vara ute i tid för tänk om alla röda, silver och guldfärgade ljus tar slut? Vita hade jag redan.

Nej, det var inte riktigt planerat utan jag skulle lura med mig min kompis på gatan och försöka hitta en ny runda att gå och då gick vi förbi presentboden ute i Sunelycke. Vi hittade inte precis några bra stigar eller vägar på det hållet så vi shoppade loss på "halva-priset ljus" istället. Så nu har jag nog ljus i många år framöver för de har 18 timmars brinntid/st.

Livrädda för att tappa något hekto fett så gick vi in på Pe-Pes och tog en fika också. Det var mycket trevligt! Britta var inne och handlade så vi lurade i henne en kopp kaffe också. Varför gör man inte sånt oftare? Bara träffas och pratar utan en massa planering utan bara låter det hända.

Jag träffade på Linda och Carl också. De hade varit ute på långpromenad och som vanligt sov Carl. Han undviker sin farmor hela tiden. Rackarunge! Undrar vem som lärt honom det?

Nej, nu ska jag sticka en tumvante fast jag menar vant-tumme i tvåändsstickning för "vant"-delen är klar.
Hej på ett tag!