måndag 28 februari 2011

Lite hopkok!

Helgen har passerat och nu är det tomt i huset igen. Ja, det blev egentligen tomt ganska tidigt igår för Linköpingsborna åkte redan på förmiddagen.
Gunnel hade lotsat runt mig i Torshallen så jag hade handlat hem en del ingredienser hemma  (för första gången sedan 16 januari)+ att våran arabfamilj hade lämnat två oxfileér, som det var dags att göra slut på.

Vilken fest det blev!
Rachel marinerade och stekte kött + lagade till det jag hade handlat hem. Själv fixade jag till ananaspaj till efterrätt. Medan hon slet ut sig i köket så spelade jag Apspel med Eric. Vi hade kul någon timme med spelet sen tittade vi på Björnbröder nr 2 en gång och Elias kom och var med oss ibland och pratade och busade.

Sen var det dags att sätta sig till dukat borde tillsammans med de hemvändande. Vi åt och smaskade i oss och hade trevligt, så trevligt att Johan ville bjuda på Irish-coffee. Det fick han gärna göra och han startade upp kaffekokning, farinsocker mm. Sen kom han och ville ha den starka drycken? Vadå? Han skulle ju bjuda? Ok då jag hittade en gammal dammig flaska så att han kunde bjuda.

Var den för gammal, tro? Rachel fick ont i magen??? Vilken tur att hon hann diska undan först. Eric och jag tittade lite på film igen innan vi somnade.
På morgonen så ville Elias åka till Carl och Eric ville stanna hos farmor. Rachel, stackarn, hade ont i magen och fick vila en stund innan det var dags för hemfärd.

Oj,vad jag älskar Peter eller Mia, som köpt Apspel!!!!!. Ska Elias och Carl bli lika tokiga i det så har jag sysselsättning i 10 år till. Hm!

Idag är det Maria, så då får jag skicka grattishälsningar till de tre damerna i Dubai! (nu ringde den ena Marian medan jag skrev)
Nu är det lunchdags och jag har kvar rester, så det blir en slapparedag till och ikväll ska vi på födelsedagskalas så jag sliter inte ihjäl mig direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar