tisdag 1 februari 2011

Imorgon ska jag ut i världen.

Jag ska susa iväg med "sjukbilen" och byta gips. Kallelsen kom igår och eftersom man helst ska beställa sjukbil två dagar innan för planeringens skull så slängde jag mig på telefonen.Tur att jag har gott om tid och har ganska bra tålamod. Det tog från när jag började tycka att det tog lång tid ytterligare 40 minuter innan jag kom fram.  Hur lång tid den första perioden varade vet jag inte. Jag kopplade in högtalaren och läste i en bok medan jag väntade. En röst kom med jämna mellanrum och talade om att jag flyttats ett steg i kön men jag fick inte veta hur många som låg före. Man skulle se till att ha personnummer framme. Varför? Vet ej det var ingen som frågade efter det.
Hur eller hur när jag väl kom fram så gick det snabbt. 13.00 kommer bilen och 14.00 ska jag vara på uppsågningen. Oj. stavningsprogrammet reagerar. Kan det inte så vanliga ord?
Jag tänkte att då kan jag hälsa på mamma med det gick omstyr. De hade vårdplaneringsmöte igår och hon åker hem samtidigt som jag åker in så vi kan kanske vinka åt varandra i Värnanäs någonstans. Kommunen ställer upp med dubbel bemanning så hon ska få vara i sin lägenhet. Sjukgymnastik skulle de också fixa. Sen har vi Eivor som outröttligt hälsar på, handlar, tvättar och städar. Tänk om alla hade en sådan bekant!

3 kommentarer:

  1. Var bilen du åkte i sjuk?!
    En sån bil skulle jag då inte vilja åka i....

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja den hade onte i en skruv,. Fegis som inte vågar åka.

    SvaraRadera