lördag 26 februari 2011

Idag kommer det besök

Henrik med familj kommer och Johan med familj tittar också in. Det ska bli kul men först måste jag hinna jaga bort de största dammråttorna här.
Jag vet en som är väldigt intresserad av städning. Undrar om han vill komma hit och leka Rut, när och om han läser detta? Han får gärna ta med pigan så hinner de mer.
Han borde hinna för han jobbar bara någon timma på söndagar enligt Johan.

Tjänstefolk, ja det påminner mig om när vi hade målare här för några år sedan. Det var på sommaren och Evert gjorde dem sällskap, när de åt frukost och lunch. Ebba var i 5årsåldern då och kom in till mig och undrade: varför äter morfar med mannarna? Hon tyckte att mannarna skulle sitta ute på gatan.
Så går det till i hennes hemland men jag lovar att om städarna kommer så ska de får mat och få sitta inne tillsammans med oss andra.

1 kommentar:

  1. Ha ha, den kommentaren var så himla härlig! Gulliga Ebba!!
    kram kram på Er

    SvaraRadera