fredag 18 februari 2011

Hoppsan

vad tiden rusar iväg och jag är väldigt upptagen med

  • att förflytta mig inomhus med hopp eller hjul  - vilken tid det tar då!
  • att sticka i mängder 
  • och samtidigt titta på TV(snart dygnet runt)
Beträffande stickningen så klarade jag av att sticka en kofta efter ett mönster på isländska. Det tycker jag var en bedrift och då gör det inget att koftan är för stor. Får väl lägga ut ett foto på Tradera?
Lite sockor och vantar och någon sjal har det också blivit. Idag fick jag dessutom ett par riktigt snygga mönster från en stickfena i Kalmar. 

Nu har jag två veckor kvar med gips och jag hoppas att den tiden också går fort för jag vill ha bort skalet så att jag kan massera foten. Den gör sååååååååååååååååå  ont! Sticker, svider och bränner - ja jag har blivit en stick,svid och brännkärring den här gången. Jag blir tokig av den här egendomliga värken, som troligen beror på en skadad nerv. 

Svägerskan Carina var nyss här och agerade chaufför. Mamma behövde ha hem medel från Apoteket och det är bara jag som har fullmakt så det blev en liten snabbresa för att fixa till det. Bra att det blev avklarat.
Carina var som en ny människa idag. Hon hade tappat 15 kg vätska och var riktigt pigg. Tänk vad dialys  kan göra. Om en månad är hon nog klar för att stå i kö för att få en ny njure. Den gamla fyller 23 år idag och hon ser fram emot att få en ny och hoppas på att den varar lika länge.
Egentligen är det löjligt att klaga över en fot?


2 kommentarer:

  1. Min Gulliga Mamma!!! Jag är så stolt över dig... kram på dig.
    Häsla till Arne & Carina, med kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är klart att du får stå ut med ett och annat stick, när du sitter och stickar!
    Hursomhelst önskar vi också att Du snart ska få slippa det. Lycka till!

    SvaraRadera