torsdag 3 februari 2011

Igår och idag

Jag fick åka bil, buss med hiss och bil, rullstol och hiss igår. Jag behövde inte ens rulla själv för mellanbroderna kom och körde mig runt i korridorerna på sjukhuset. Snacka om service.
Mer service: en av läkarna som opererade mig frågade tvärs över korridoren hur det var. Jag gnällde till lite om värk och vips fixade han mer piller.
Ännu mer service: apoteksdamen ringde upp läkaren och sa att han skrivit eller räknat fel. Han hade skrivit att jag skulle äta 8 tabletter per dygn i 3 veckor men bara skrivit ut 20 tabletter. Rättelse kom och så var det klar att det var 3 veckor som gällde.
Dagens service: de ringde nyss från ortopedmottagningen och sa att det inte kändes bra att vänta två veckor på kontroll utan ville ha en koll i nästa vecka. De är lite rädda för att det svidande värken kan vara en begynnande inflammation och vill ha det hela under uppsikt. Vipperson, det är jag det.
Men inte hos beställnigscentralen, de ville att jag skulle åka buss hem igår kväll. Knappast! Ikväll som först är gipset torrt och då får jag genom att lägga tyngden på kryckorna belasta foten så att jag ska kunna trampa på en knäckebrödsskivs utan att den går sönder. Ha. Ha. Så starka skivor finns inte. Det blev taxi men i fortsättningen är jag spärrad. Kul! Jag har inte tänkt lura dem men det kan de väl få tro.
Spännande att se hur de vill att jag ska åka nästa veckaneller ska jag köra tablettpåverkad? Nä.

2 kommentarer:

  1. ojda, här händer det en hel del! krya på dej!

    Klart du hade rätt, jag va juh hos Elisabet men domino kan jag redan:P men du kan få en blomma iaf;) mvh jeanette

    SvaraRadera