söndag 10 maj 2009

Trassel berättar;

Jag tar mormors dator en stund medan hon sover!
Vet ni vad pappa Peter gjorde i fredags?
Vi var alla nere vid nybygget i Ragnabo för att pappa P skulle mäta en massa fönster och väggar och mamma M skulle skriva up måtten i en grön bok. Morfar, mormor och jag gick också in men det var en maskin som dånade, så jag ville inte vara där. Jag väntar till huset blir klart. Det var mycket skönare att sitta i bilen med baklucka öppen. I bilen bredvid satt en hundkompis som jag kunde prata med. Den hunden sa att han brukade sitta där medan hans husse jobbade inne i huset. Han brukade vara med på jobbet och tyckte att det var kul.
Mormor tyckte att det var jobbigt att gå omkring bland allt skräpet så hon kom och satte sig i bilen och hade en dörr på glänt. Hon drog upp något konstgt ur väskan. Två pinnar och en tråd och det verkade som att hon lekte något med dem? Jag ville prova men fick inte.
Efter en stund kom pappa P och undrade om allt var OK och det var det. Han stängde dörren och gick.
Mormor fick se att allaihopa gick iväg på en promenad och drog på sig skorna för att följa med,

Ha Ha Ha barnlås! Pappa P ville inte ha med sin svärmor.
Nu funderar mormor på hur hon ska ge igen men hon är så snäll så hon överlåter det åt barnbarnen. Kan ni lägga legobitar i hans säng?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar