fredag 8 maj 2009

Till småmattar och lillhusse!


Hej! Det är jag, Trassel, som skriver idag. Jag lånade mormors blogg och dator för jag har ingen egen. Det måste jag skaffa när jag får tid en dag.
Nu ligger jag vid dörren på Almgatan och undrar varför ingen ska gå med mig ut snart. Konstiga människor, jag har ju tagit fram träskorna så det är bara att hoppa i.
Flygresan till Sverige gick bra men någonstans längs vägen har någon tagit mitt pass men det bekymrar mig inte utan det får matte ta hand om.
Vet ni att när jag kom till Torsås med morfar och Hans, då blev jag jättesnopen! Vet ni vilka som var här då? Matte och Husse! Jag trodde inte det var sant!
De är iväg och kollar på husbygge, väljer kakel och plattor och en massa sådant där onödigt tjafs. Det tycker jag är konstigt att de tycker att sådant är kul? Jag tycker bäst om att springa i morfars blöta gräs och sedan springa in och krafsa ihop mattan på golvet. Allra helst vill jag springa in och väcka mormor med blöta tassar. Idag lurade hon mig och var uppe när jag kom in. En annan dag ska jag nog överlista henne och då tar jag en extra omväg ut i landet och sen rusar jag in och lägger upp mina tassar på lakanet. Undrar om hon tycker att det blir kul?
Jag saknar er tre så klart och lyssnar så fort jag hör några barn. Var är ni? Vet ni att igårkväll träffade jag en kusin som jag inte sett tidigare. Jag slickade lite på honom och han smakade ganska bra. Jag tyckte, att människorna här sa att han hette Carl.
Voff, voff så länge så hörs vi en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar