onsdag 27 maj 2009

Begärd Uppdatering!

Det är några som saknat uppdatering på bloggen. Oj, vad man känner sig vippig!
Anledningen till skrivtorkan är att jag har sjukskrivit mig från datorn! Låter drastiskt? Nej, det är ingen större fara.
Min händer (fingrar) brukar ju inte göra som jag vill men det tränar jag som ni vet genom att sticka, sticka och sticka för att behålla rörligheten i fingrarna. Ja, helst vill jag behålla styrkan också förstås. Käre doktorn skrev ut lite piller i början på förra veckan och kanonbra. Ingen värk i händerna!
Då lyckas jag med konststycket att få nackspärr , som går ut i armen! Är jag inte för säker? Riktig gnällkärring! Lika bra att gnälla klart: Vänster arm/hand vill för närvarande inte vara med om att köra bil eller skriva på tangentbord.
Klart med gnället!

Igår var vi några unga damer i Karlskrona. (40% på garn), Jo, jo ett par kassar följde med hem.

Idag har jag "konsultat" i Högsby och på hemvägen blev det ett stopp vid Blomsterlandet (måste ju ta resan i etapper, när armen värker). Jag skulle köpa lite blommor att plantera på gravarna men av en händelse så blev det en extrarunda bland perennerna också. Om det följde med någon planta hem? Mm, kanske.

Imorgon ska Evert så gräs vid nybygget i Ragnabo. Under tiden ska jag försöka gräva bort lite, lite av gräsmattan här hemma och putta ner plantorna, som jag har gömt i garaget!

Vi hörs snart igen!

7 kommentarer:

  1. Ska jag skriva ut recept till dig?
    Svärmor kom till Linköping för att träffa Peter Sipen, Eric och Elias. De behöver dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack men jag fått värktabletter av dr här + fått 50% ökning av den andra tabletten, så nu måste jag nog landa i det innan jag tar till fler sorter.
    Jag får vänta med att komma tills det ger med sig lite. Nu är jag inte till någon större nytta. Jag är alldeles för stel + måste försöka fixa lite här hemma.

    Kram kram och sov gott!

    SvaraRadera
  3. Tack for the uppdates. We do not like it when it is really guiet on your blog, plus when you write we DO NOT have to call you....

    SvaraRadera
  4. Äntligen uppdaterars det på bloggen. Jag håller med den anonyma skribenten!! Hoppas det blev fint med de nya blommorna, jag har faktiskt oxå varit på blomsterlandet och köpt lite blommor!

    Har du pratat med Mia om när vår inflyttning i huset ska ske och vilka krav vi har på servicen??

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Amani:Nej jag har inte pratat med Anonymus om det än men jag skriver det här så kan hon läsa?
    Jag tycker att vi flyttar in omkring midsommar och stannar till september.
    Servicen ska vara samma som familjen hade på sin weekend på skräphotellet.

    SvaraRadera
  6. Det var ju trevligt med uppdatering. Jag var på Öland idag och fick en hälsning från Dig. Av Elisabeth från Hossmo. Trevligt!

    SvaraRadera
  7. Oj, oj, nu ställer hon sig in. Hon är med i din fanclub.

    SvaraRadera