söndag 17 maj 2009

Jag har aldrig varit på Sandra!

Oj, nu blir Linda & Rachel knäckta av överskriften. Deras fantastiska svärmor tog nämligen hand om barnaskaran och lät svärdöttrarna tillsammans med sönerna och maken åka på 30 resp. 25-årsfest i gårkväll.
Kent & Jessica firade sina födelsedagar och hade slagit på stort och bjudit in till stor fest på Sandra.
Jag mutade Eric & Elias med allra bästa farmorsmaten, bada i badkar + popcorn och cocacola. Carl mutades med gröt.

Lite filmförevisning i datorn så var Eric lycklig. De andra två somnade utan film.

Ganska mysigt att ligga och lukta på sovande barn! (inte lika mysigt att de väcker varandra).

Söndag: Det blev sen förmiddag innan frukosten var avklarad. Johan & Linda kom och åt frukost med oss.
De saknade sin son som sovit borta för första gången. Tänk vilken ära att det var här han fick övernatta!

Rachel & Henrik stannade hela dagen. Eric fick promenera med Trassel i koppel, köra traktor mm. Elias fick rå om mamma som han inte träffad på flera dagar och övriga tog det lugnt.

Nu är det tomt i huset igen och Trassel undrar var barnen tagit vägen. Han har fått massor med uppmärksamhet i ett par dagar nu. Oj, vad han gillar barn! (och gamla)

4 kommentarer:

  1. Men jag har varit på Sandra 3 gånger. Första gången såg jag på Anna Bok !!! Det var när jag var anställd inom kommunens äldreomsorg. Andra gången var det Samuel, som spelade med sitt band. Och nu senast Matilda som dansade. Jag kan ärligt säga att Anna Bok kom på en klar 3:e plats.

    SvaraRadera
  2. Henke: Tack för lånet av guldklimparna!
    Anders: Anna måste kommit på andra plats? Övriga artister på delad 1:a?

    SvaraRadera
  3. Men Gerthie, Då. Ser Du aldrig på sport. Om det är två tävlande som delar på 1:a plats, blir nästa tävlande automatiskt trea. Ingen blir 2:a då! (Eller har jag helt missat något här?)

    SvaraRadera