söndag 31 maj 2009

Härligt med mors dag!

Johan hade kläckt den lysande idén, att alla mammorna dvs Linda, Regina, mormor och jag skulle firas genom gemensam middag på golfkrogen. (nej, ingen av oss spelar golf). Härligt, härligt det blev som en semesterdag.
Slappade i trädgården på fm och kl 14.00 träffades allihopa i Söderåkra. Mina småbröder, som börjar bli gubbar, med damer dök upp. Maten var jättegod, fläskfilé med calvadossås, mm och på det en jordgubbstårta, som inte gick av för hackor. Stackars Carl, förstås, han fick bara en bit smörgåsrån.a
Väl hemma igen var det dags för Trassels 8 km-runda Applerum-Kvilla- Torsås-Applerum. Det börjar bli så pass varmt att snart, snart får vi ta promenaderna på kvällen istället.

Jag hann precis innanför dörren så ringde Linda och bjöd på tårta IGEN. Regina kunde inte komma loss tidigare idag, som det var tänkt så nu var det dags att fira henne lite också. Man är inte precis nödbjuden så det var bara att slänga sig på cykeln. Vi satt ute, åt tårta, drack kaffe och lite annat gott i små glas.

Alltså, jag har inte gjort ett vettigt handtag på hela dagen!

Tack från mig för en bra dag!
Tack för SMS, blogghälsningar mm från Henke & Mia.

Peter hade visst varit på radion ikväll men det har jag missat. Ah, jag får snart lyssna på hans klokheter ändå så det är ingen ide att gråta över spilld mjölk.

3 kommentarer:

  1. Va, Jojje!! Du kan ju inte fixa och greja så.
    Tusan vad mysigt.

    Mamma, hunden fick han inte gå ut för att du skulle käka tårta igen... maken till glupsk mamma man har!!!

    SvaraRadera
  2. Ja men du, han fick ju gå 8 km före tårtan + 45 min på morgonen. hur långt brukar du gå.....

    SvaraRadera
  3. Grattis SVÄRMOR i efterskott!

    SvaraRadera