lördag 2 maj 2009

Färdigpackat!

Jag ska ut på långresa? Nej, det är inte så mycket packning för en snabbutflykt till Linköping. Det finns ett föräldrarpar där som vill gå på teater ikväll och ett par pojkar, som vill ha sällskap av farmor.
Eric ringde redan igår och påminde om vad jag ska läga ner i väskan. Jag har fått meddelande på Messenger att han väntat sedan kl. 7.00 idag. Oj, oj, jag kommer inte att vara där förrän fyra om nu SJ håller tiden.
SJ, ja! Jag brukar alltid boka via nätet och det har hittills fungerat bra men igår blev det tekniskt fel, när biljetten var bestäölld och betalningen klar. Jag gjorde proceduren två gånger sen tyckte jag att resan blev lite väl dyr, eftersom pengarna försvann så jag avvaktade ett par timmar.Under tiden ringde jag dygnet runt öppet men mitt problem gick inte att lösa med självbetjäning så jag fick sitta och titta på mina uttag från kontot med vilt stirrande blick.
Frampå förmiddagen gick Henke in och beställde biljett och då fungerade det. Nu togs pengar från hans konto. Vilken tur!
Sent på eftermiddagen försökte jag ringa igen och då fanns personlig service men det gäller att ta rätt val för annars kan inte personen hjälpa dig. Övrigt kan man inte använda i den här situationen och inte beställa resa men tredje försöket lyckades. Man ska välja avbokning! Självklart, eller hur?
Ja, pengarna kommer tillbaka på onsdag i nästa vecka - det går lika snabbt som tågförseningarna? Nu blir det säkert sonens pengar som kommer tillbaka - jag som tänkte bli bjuden på resa.........

2 kommentarer:

  1. Vi väntar och väntar. Eric har bett om mellanmål och lunch (eftersom farmor kommer efter lunch och mellanmål). Men det hjälpte inte, vi får vänta ändå tills klockan blir fyra.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack för boken jag hämtade den i dag. Ska börja läsa redan ikväll! Tack oxå för godiset till barnen, du är ju för gullig :)

    Ha det gott!
    Keam kram

    SvaraRadera