tisdag 5 maj 2009

Jag är hemma

och det har jag varit i flera dagar. Sommarvärmen försvann medan jag var i Linköping och vi fick ett välbehövligt regn. Det medförde också att nu är det kanske dags att ta ett tag på de där fyrkanterna, som sitter på huset? Nu bör ju ökensanden hålla sig på byggarbetsplatsen bredvid?

På tal om ökensand så kommer det en svart lurvig sak på torsdag. Han kommer till Göteborg på förmiddagen så framemot kvällen har jag nog lite äkta ökensand i huset.

Kustpilen hade suverän tågvärd i helgen! Det får mest höra gnäll så det kan vara på sin plats att framföra ett vänligt ord. Han kände igen mig på söndagen och undrade om jag inte var med på lördagen också. Oj, man blir sedd och det är viktigt säger de redan i förskolan. Nej, han var inte i min ålder. Trodde ni va?
Hur eller hur så kom han ihåg att jag ville ha kaffe två gånger. Bara det! Sen sa han att jag kunde byta säte om jag ville för solen låg på! då gör det inget att jag fick vänta på mina pengar i flera dagar.
Det behövs inte så mycket för att göra resan bekväm.

Nej nu får jag gå till de där ogenomskinliga sakerna på väggarna. Borde åtminstone klara nedervåningen?

2 kommentarer:

  1. Stackars tågvärd. Man glömmer ju aldrig en besvärlig kund... ;-) Det minns jag ju från min tid på Konsum. "Tänk vad bra jobbet skulle vara om vi inte hade några kunder." Ehh...

    SvaraRadera
  2. Oh vilken tur att du bytte "bana".
    Jag tror, att tågvärden tyckte att jag var såååååååååå trevlig!

    SvaraRadera