onsdag 28 september 2011

Det går upp och ner men ändå framåt?

Den gångna veckan har varit minst sagt omtumlande! Från att i början av veckan varit samlad så dök jag ner i ett bottenlöst hål i måndags. Droppen som gjorde att det tippade över kan jag inte direkt peka på men kanske det var att mätningen av rörelsen i armen inte hade ökat så mycket, som jag hade hoppats eller kanske det var att mamma var dålig på måndagen eller var det så att insikten om att det skulle bli en helt ny situation här hemma?
Alla barnen var hemma i omgångar över helgen så permissionen gick bra.
Tisdag morgon åkte Mia hem till de sona och jag fortsatte till sjukhuset för information i mängder. Så mycket att jag till slut var tvungen att ta till papper och penna för att Inte tappa bort något viktigt.
Efter en snabblunch på språng, dvs en korv frän Pressbyrån och sen snabbt in till centrum för att uträtta några ärenden och lika snabbt tillbaka till sjukhuset för nästa möte så var det dags att åka hem till Trassel. Det kändes ganska befriande att gå med honom genom skogen och bara låta tankarna fara kors och tvärs och ville det trilla några tårar så gjorde det inget.
Idag skjutsade broder Rolf hem Evert. Jättebra så hann jag fixa till lunch, trattkantarellsoppa med ljust bröd. Kanske att den inte stämde helt överens med förskrifterna, som jag fick igår men nästintill. Enligt den ena läkaren får han inte äta varken rött eller ljust kött, inälvsmat, mörkt bröd, ansjovis, inlagd
sill,pålägg mm. Inget fett, inget med kolestrol, inget protein vad finns det kvar? Dropp?
Hå hå ja ja! Nu hade den andra läkaren inte samma uppfattning så det får nog bli ett mellanting, där sunt får råda.
Så har vi fått lära oss att det kommer att kommer att behövas massor med vila, helst i ett mörkt och tyst rum, för att hjärnan ska ha en chans till återhämtning. Det verkar kroppen ta hand om själv för jag tror, att förutom en promenad på cirka 45 minuter, lunchtid och fikastund så har resten av tiden gått åt till sömn.
Imorgon kommer kommunen med ett larm och så kommer de för att att gå ut på en promenad och Hans kommer också att att ta en runda hit medan jag smiter iväg ett tag. Håll tummarna för att det ska gå vägen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar