söndag 7 augusti 2011

Anders fan-club den bara växer och växer.

Idag har Nelda och Rai varit i Birgittakyrkan i Kalmar. Anders talar som vanligt bra men det vet ju alla att jag tycker så det ska jag inte nämna.
Nelda och Rai kan inte svenska så de har kanske inget åsikt om just det men gissa om de tyckte om Anders? Oj, oj, oj! Den svenske pastorn hälsade på dem under högmässan, hälsade på dem igen efteråt och sen satt han och pratade med dem vid kyrkkaffet. Det haglade superlativ i bilen efteråt och Rai är överlycklig för att han har foton av sir pastor eller vad det är han säger. Han fotograferade också en dam som satt vid samma bord. Nu har han massor att visa för vännerna i hemlandet. Kalmar slott, Anders och en dam och Nelda förstås och tänk att på ett foto är jag med också! Fast jag är inte idol förstås jag är bara Mammi, som han skjutsar omkring till affären, sjukgymnastiken, sjukhuset och nu kyrkan.
På eftermiddagen var jag och hälsade på mamma i några timmar. Idag var hon lite piggare men är fortfarande svag så hon får stanna kvar på sjukhus ytterligare några dagar.

Jag tog bussen hem för att Rai skulle slippa vänta. Tidtabellen var inte till min fördel idag. Det tog 1,5 timme till världsmetropolen.

Hoppsan, Anders har redan berättat om vårt besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar