onsdag 24 augusti 2011

Alldeles ensam i huset!

Oj, vad det är konstigt
Alma åkte hem till Ragnabo för hon hade bara fotbollskläder  med sig.  de stämde inte riktigt överens med vädret.
Evert åkte till Ragnabo för att titta på en vassmaskin, slåttermaskin eller vad det nu var.
Mina planer för dagen är som ett oskrivet blad. Ska titta in hos mamma lite, kanske ta en promenad, avsluta ett stickprojekt åt en som blivit sjuk, kanske följa med och titta på barnen, när de rider. Ganska skönt att bara flumma omkring en dag.

Igår var Rai och jag och plockade svamp. Om jag blev rädd då?  Ja, gissa!! Jag ramlade och hann att tänka 1000 tankar, ARMEN, ARMEN. Puh, det gick vägen. Rai, stackarn blev lika rädd om inte räddare för han frågade flera gånger om och om igen hur det gick. Idag kom han också och kollade läget.
Det var en annan milstolpe igår. Jag cyklade igen. Härligt, men för att inte lägga för mycket tyngd på axeln, som sjukgymnasten vill ska sova så stannade jag till vid en av ortens cykelaffärer för att justera sadeln lite åt mig.  Synd, det var lunchstängt i den öppna butiken så det gick inte.  Jag tog en kortare runda istället så fungerade det ändå.
Nu fixade Evert till cykeln på hemmaplan istället så mig gör det inget om det är öppet/stängt hela dagarna.

Gammalmormor är ganska pigg men har svårt att hålla sig stilla så det blir lite golvsyn då och då Just nu har hon blåklockor på båda ögonen men som tur är har hon inte ont. Det är inte lätt, när minnet sviker och man glömmer att man inte får gå upp, när man är själv.

Nu ska jag klättra lite på väggarna! (det är en övning)






10 kommentarer:

  1. Nu du!
    Har beställt mig en padda, en padda 2 för att vara exakt!
    Så nu kommer jag vara snäppet bättre än dig! ett tag iaf, man vet ju aldrig när Mia får för sig att du ska ha en ny........

    SvaraRadera
  2. Jag har redan de tankarna!!! Men tänk om hon får 2.5an?!?! Då du!!!

    SvaraRadera
  3. Erik, det låter antikt. Köp en Vic 20 eller ABC80

    SvaraRadera
  4. Ja om hon får de så är de väl bara att jag åker bort å byter ut dom.
    De märker ju inte G ändå, få passa på när hon knaprar morfin eller något....

    SvaraRadera
  5. men nu har du ju Ebba som kan hålla dig sällskap och imorgon kommer ju den lille mannen!!
    Erik.... har du hört talas om Norsk Ipad?!?!

    SvaraRadera
  6. Norsk ipad, nä är de någon krittavla då eller?

    SvaraRadera
  7. Eric, håll dig till penna och papper.

    SvaraRadera
  8. Erik med K! Inte henkes Eric med C.

    SvaraRadera
  9. Vad är då en norsk iPad?!

    SvaraRadera