söndag 13 mars 2011

Nu har jag varit duktig????

Det började bli hög tid för att sammanställa uppgifter för fastighetstaxering så äntligen tog jag tag  blanketterna men körde fast på boyta, biyta och värdeyta.
Jag frågade Evert om vi kunde åka ner till Ragnabo (det var alltså Z:s hus det gällde) och mäta lite. Jovisst det kunde vi men så kom han på att det kunde han mäta på ritningen som fanns här. Ok då. 
Fram med linjal, broschyr, papper och penna och Evert nersjunken i soffan . Jag passade på att fixa middag under tiden. DÅ konstaterar Evert att uträkningarna är klara.
Fusk! Allt var redan uträknat på ritningen!
Så nu har jag loggat in på skatteverkets hemsida och lätt som en plätt fyllt i alla uppgifter och herr och fru Z behöver bara betala in skatten. 
Tjoho, vad lätt det går ibland!
Nu ska jag hoppa ut och se om det går lika lätt att hämta lite frisk luft.


2 kommentarer:

  1. Hej Mamma! Tusen miljoner tack för allt jobb Ni gör. Vi e så glada så. Ni glömde väll inte att räkna det fina trä huset som barnen har byggt?!? Sjönära och allt med värsta havsutsikten!!
    idag ska jag spendera morgonen på skolan igen, Almas tur att simma i skolgalan. Kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Det slottet kräver egen taxering för det är byggt på em annan ägares mark och luftrum!
    Skattemyndigheten har inte skickat ut anmaning om att deklarera? Kan det bero på att bygglov saknas?

    SvaraRadera