fredag 4 mars 2011

Gipset är borta!

Bra, då är en milstolpe avklarad men ack oj, pust och stön, vad ont jag har nu då.
För att inte tala om rörlighet! Den är tappad någonstans på sjukhuset. Den måste vara där för jag kunde röra mig ganska bra med gips nu på sluttampen men utan, ja inga tjolahoppsteg precis.
SjukGymnastik med början i nästa vecka ska göra susen hoppas jag och till dess kan vifta på tårna och hoppas på att såren läker lite mer.

Nu kan jag sticka lite med den japanska metoden. Uppläggningen och mönster skiljer sig åt vår metod och även avslut. Alla mönster är som diagram med tecken och visar rätsidan. Är man på avigsidan får man sticka omvänt. Upplägget består av ett steg med lite vevande i luften med tråden sen två halvvarv. Lätt, va?

Hur eller hur så blev tanterna nöjda och alla fick 50g sockgarn. Tänk så roligt det är att få något gratis och att få slita och riva bland alla färger. Det var lycka det!

Oj nu ringde snickaren, snart blir spannen tillfixad och Tv-möbeln uppe. Det går fas i fas med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar