onsdag 30 mars 2011

Jag är hungrig igen

I eftermiddag har det vänt och ikväll är jag hungrig så nu är jag på benen igen. Evert har stått emot till idag men nu ligger han istället. Hoppas att han får en lindrigare variant.
Gammalmormor hade en magsjuka får några veckor sedan och jag hoppas innerligt, att hon är immun. För innan det bröt ut på Evert idag så var han och Rolf hos henne och bar bort möbler från sovrummet. Hon behöver ha sjukhussäng numera både för egen del och för hemtjänstpersonalens del.
Sedan hon fick en fraktur i bäckenet, går hon inte eller hjälper till med rörelser själv. Nu behöver hennes pyttelilla badrum anpassas lite så att det går att komma fram med "ståbrädan" till duschen. Jag vet inte vad hjälpmedlet heter men det ser ut som en segway med 4 små hjul istället för 2 stora.Ja, ja såklart att det inte är någon motor på utan personalen drar den.
Till omväxling av alla sjukdomshistorier sista månader så kan jag berätta att Mia är i Stockholm  och står utanför slottet. Hon är säkert avundsjuk för hennes väninna Tala är på tebjudning hos kronprinsessan. Imorgon ska Tala spela på konferensen "Stöttar kvinnligt ledarskap i Gulfländerna". Lunds universitet står som arrangör. Tala är en duktig företagsledare själv och driver en musikskola i Dubai med många anställda och mängder med elever.  På ntet kan man följa konserter både här och där. Hon brinner även starkt för barn/vuxna med med handikapp i form av Aspberger, Autism eller autismliknande tillstånd. Hennes dotter Sarah har genom fått ro att övervinna en liten del av alla svårigheter, som handikappet medför. Lyssna på: http://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=zyR1T15yl58.
Det är ett 14 minuter långt inlägg, Tala talar och Sarah spelar.
Lite mer om Tala. Hon gillar svenska småkakor, Polly och pressgurka.


Glöm inte bort att på lördag är det Världsautismdagen! Låt det bli en blå dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar