lördag 6 november 2010

Höstlovet är slut och här är det barnlöst!

..men i Linköping är familjen fulltalig igen. Eric och jag tog tåget till Linköping igår och blev välkomnade med tapas och god dricka. Presenter fick vi också. Eric fick lego och jag fick ett halsband från Noa Noa.
Eric hade köpt present till Elias så det var rena julafton med paket hit och dit.
Jag sov över och åkte inte hem förrän idag i ett iskallt tåg. Det känns väldigt kallt att sitta i kyla i tre timmar. Jag funderade på att köpa en tröja i Linköping idag och det hade varit bra om det inte hade stannat vid en fundering.
Nu fick jag värma mig med kaffe både invärtes och utvärtes. Ja, jag hällde inte kaffe över mig utan höll händerna omkring pappmuggen för att få lite värme.

Annars har jag, unga människan, gått och blivit gammelfaster. Katti har efter 40 veckor och fyra eller fem dagar fått en liten Bosse, som magen kallats. Det dök upp ett MMS med foto på den lille precis innan Eric och jag skulle åka. Oj, oj inte utan att tårarna började trilla på gammelfaster. Seniltårar, glädjetårar, lyckotårar eller vad är det? När jag läser Mias blogg, ser jag att hon reagerat på samma sätt. Släktdrag då? Det spelar ingen roll vad det är för men det är så skönt att allt har gått bra. Synd bara att de inte bor inom "fikaavstånd" men egentligen är det nog ganska skönt för lilla familjen att få bekanta sig med varandra i lugn och ro utan att det kommer en nyfiken gammalfaster och lägger sig i.
Undrar om han kommer att bli som Katti? Hon brukade komma på trappan och säga: Ätti, Ätti om leka.
Undrar om morfar börjat handla cross, tågbanor eller något instrument än?

2 kommentarer:

  1. Tack för omhändertagandet av Eric. Han hade det så bra och mysigt hos er.

    SvaraRadera
  2. Åhh tack snälla kära faster för fina ord! Detta är magiskt även om allt tar lite längre tid än vanligt nu när Walter är hos oss! =)

    KRAMAR

    SvaraRadera