måndag 27 september 2010

Hösten är här!

Därmed är det tid att byta kläder på bloggen.
Idag har jag betalt räkningar åt oss och alla klienterna.
Trotsade blåsten och gick ut och fixade lite i rabatten,  mutade Trassel att gå men han var inte så värst sugen. Det är en konstig hund. Han gillar inte värme men han gillar heller inte regn. Undrar hur han skulle reagera på snö?
Ikväll har jag varit på knyppelkurs. Det kanske blir ett alster att lägga under tomtarna vid jul? Eller blir det en tomte? Svårt att säga men garnet är i alla fall rött.
Imorgon ska jag ägna mig åt inkassoverksamhet någonstans i länet. Stackars människor, som ska råka ut för mig men jag är ganska medgörlig bara de hör av sig.  Det finns inget att vinna på att sitta på höga hästar utan bäst resultat blir det när man kan bena ut problemen tillsammans.
Det svåra är att lära ut hur man beter sig i alla situationer, som kan uppstå. Det finns ingen facit. Min lilla elev tycker, att det är svårt. Kan det beror på pedagogen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar