tisdag 8 juni 2010

Stickkompisarna har stuckit!

Nu är de på andra sidan av klotet igen men de är tillbaka till midsommar. På lördag är det världsstickdagen så då kan vi sitta på varsin sida (nästan) av jordklotet och sticka halsdukar till alla nallar och kameler.
Ganska kul egentligen att det finns en sådan dag. Jag funderar på att åka in till Kalmar och se om några fantaster vågat sig till Okegatan? Vem vet, de gamla tanterna kanske börjar med graffiti på lyktstolparna? Det skulle vara ett bra sätt att bli av med lite udda restgarner men vågar man? Nästan lite huligankänsla? Krävs bygglov?
I övrigt är det födelsedagsvecka Trassel. Evert och Linda alla fyller år i veckan. Trassel och Evert hade gemensamt firande. Jag testade fyra rätter, varav två med doft av Asien. Damen på Asia Market lämnade ut recept, när jag var inne och köpte sticky rice. Gissa om det blev gott mm mmm mmmmmmm!
En nyhet: jag kan cykla igen! Inte så långt men äntligen kanske jag kan få tillbaka lite kondition för den är långt, långt borta.
Nu lockar lite fotjympa vid TV:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar