måndag 21 juni 2010

Dagens bedrifter

Det var en Högsbydag så jag klev upp ganska tidigt och lämnade av Evert och Trassel, släpvagn och en massa bråte (verktyg) i Ragnabo innan jag gav mig iväg. det var strålande solsken när jag åkte men ju längre norrut jag kom desto mer moln dök upp.
En stor och majestätisk hjort stod i vägkanten och beundrade mig när jag susade förbi. Jag kände mig lite som brudparet i lördags och vinkade drottninglikt åt honom och självklart bugade han så att hornen nästan slog i backen.
Dagen i Högsby ägnades åt jakt. Bankjakt! Lista ut vad man gör då!
På hemvägen tog jag rundan förbi Ragnabo igen för att hämta upp arbetarna. Det var tydligen inte full dag utan jag fick vänta en stund. Spelade ingen roll utan jag satte mig vid lekplatsen och relaxade genom att sticka ett ringfinger på en vante. Påminner lite om den lille skräddaren, vad blidde då? En vanttumme.
Ungefär vid 19-tiden var vi i Torsås igen och kvällen har ägnats åt bokföring.
När jag var klar så drog jag på mig regnkappa för att gå ut i ruskvädret med Trassel men han ville inte följa med. Tjurig? Vägrade helt bestämt så jag gick en liten runda själv när jag ändå var rustad för regn. Det kändes bra efter 12 timmars stillasittande.
Nu sitter jag bakåtlutad med TV:n påslagen medan jag bloggar.
Mormor då, jo hon har varit helt vilsen idag. Ringde före 6 på morgonen och var trött, trodde att det var kväll och att hon inte fått mat på hela dagen. Jobbigt för henne! Hoppas att hon blir lite piggare hon får tänderna åtgärdade men det är problematiskt. Vi har inte fått någon tid men hennes blodvärden är för dåliga för något ingrepp just nu. Det medför att hon inte får några jordgubbar. Synd för det gillar hon skarpt. Vad ska man hitta på för att hon ska ha något roligt och få lite livskvalité?
Vad gör andra med sina gamla föräldrar? Det är ett ständigt dåligt samvete och en känsla av att man sviker. Tips och idéer mottages!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar