tisdag 29 juni 2010

Nattgäster!

Ikväll har turen kommit till Eddie och Trassel att vara på övernattning här och igår var det Ebba och hennes kompis Heidi som prenumererat på övernattning. Flickorna har tillverkat och sålt smycken idag. Alla hus på Almgatan har fått reklamblad och de stolta affärsinnehavarna lyckades få ihop 80:-. Undrar om det täcker råvarorna? Det trodde i alla fall inte Heidis tonårsbror men det bekymrar inte affärsmännen. De har låga priser på varorna men ger inte tillbaka någon växel. Lysande affärside!

Under midsommarhelgen var det också abonnerat i alla vrår.
Midsommarafton traditionellt firande med Everts nypotatis, Ekbacken och grillning i Ragnabo.
Midsommardagen ordnade Henke & Rachel lunch och på kvällen var det cirkus med efterföljande korvgrillning och tårta hos Johan & Linda.
Söndagen ägnade jag åt iordningplockning in huset och åt mormor Övriga var ute med Peters "färja". På kvällen tittade Arne in en stund.
På måndagen var jag och lyckades få upp mormor till att äta lite jordgubbar och grädde. Klockan var två och hon hade inte rört lunchen. Hon äter om man får henne till bordet och ser till att hon börjar äta, därefter går det av bara farten.
Imorgon ska jag se till så att hon får fotvård av en kvinna som gör hembesök. Tur det för jag gillar inte fötter! Det räcker så bra med att jag tvättar och tvättar mina egna. Inläggen gör fötterna kolsvarta och det hjälper inte hur jag skurar varken inlägg eller fötter.
Nu måste jag ägna mig lite åt min kompis, som ligger och tittar på en julfilm. Kvällsmat behöver jag inte bekymra mig över. Mia har serverat trerätters. Kokt potatis och köttbullar, spaghetti och köttfärssås och pytt i panna, bara att välja! Skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar