fredag 11 juni 2010

Äntligen fönsterputsning ...

Jag har börjat så smått med att få bort frömjöl och byggdamm från rutorna. Åh, kan man tänka sig, jag ser ut! Ja ser ut gör väl alla men jag menar genom rutorna.
Klart som korvspad så börjar det regna nu så då kommer resterna som sitter på väggarna ner på rutorna. På tal om korvspad så blev det kokkorv till lunch. Gratis eftersom Peter deponerat korv här.
För inte katten trodde han väl att de skulle vara kvar till nästa gång han kommer?
Hoppsan nu skällde Trassel till. Han gillar nog inte att man skriver katten?
På tal om katten så kom jag att tänka på mus. Jag haft datorhaveri på den stationära datorn. Typiskt, precis när jag skulle köra Johans bokföring men det var bara att ladda ner bokföringsprogrammet i laptop så gick det bra att köra där också. Haveriet var inte så stort när allt kom omkring. Jag undersökte allt som kunde tänkas och märkte att vissa saker fungerade men inte vänster knapp på musen. Jag bytte plats på dem och då fungerar det igen men då kan man inte högerklicka (vänster). Ny investering på gång eller ska man byta dator?
Nej, idag blir det bara nonsensskrivning så det är bästa att lägga av.
Jag får nog ge mig iväg och hämta vaktmästarn nere i stugbyn. Han gillar kanske inte att bli blöt? Eller ska jag vänta och se hur länge han håller ut?

1 kommentar: