fredag 21 maj 2010

På onsdag kommer mina nya

fötter! Det ser jag fram emot och hoppas att jag innan sommaren är slut åter ska kunna ta långpromenader tillsammans med Trassel. Han är väldigt lojal måste jag säga. Igår var vi i Ragnabo en stund och planterade lite blommor i krukor och han lämnar inte min sida ett enda ögonblick. Vintern hade gått hårt att växterna så vi var nere idag igen och kompletterade lite men då duggregnade det lite och då var Trassel lite rädd om frisyren så han satt i bilen och tittade på medan jag planterade lite.
Under resten av dagen hade vi Carl här medan hans mamma och mormor var ute på galej. Jag var i tvättstugan när Linda och Carl kom. Stackars Carl, han blev livrädd när han möttes av en svart, lurvig sak i dörren så vi fick ägna resten av dagen åt lite mjukstart med hund. Vi har kommit en bra bit på väg. Från att inte våga vara på golvet alls så leker Carl på golvet även om Trassel ligger några meter ifrån. Sitter någon annan bredvid hunden så kan Carl leka alldeles intill. Utomhus går det alldeles utmärkt. Skönt, jag blev lite orolig för att han skulle bli hundrädd men det verkar lösa sig lätt.
I Ragnabo finns det gott om maskiner så spenderar Evert dagarna och det blir nog fint till nästa helg när familjen kommer för att öppna upp huset en vecka och sen stänga till i några veckor innan det är dags för låååååååååååååååååååååång sommar. Mysigt, mysigt för en mormor, mamma och ok då, svärmor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar