fredag 14 maj 2010

Oj, vad tiden går fort!

Nu hinner jag inte med. Veckorna bara rusar iväg.
Något har jag väl hunnit förstås. Jag var i Högsby i måndags och igår var vi i Linköping och hälsade på hos familjen Lindström-Froes i deras splitternya hem. De har alldeles nyss flyttat i ett nybyggt hus. De har fått det jättefint och barnen verkade trivas i den nya omgivningen. Självgod som jag är så tyckte jag så klart att Eric kommentar, när vi skulle åka hem var det bästa på hela dagen. Vad han sa? Jag kommer att sakna dig, farmor. Tror ni att man smälter?

Hoppsan nu kom mellanbroder Rolf på besök så jag får fortsätta med bloggen senare.

Nu är jag tillbaka. Idag har vi varit omgärdade av bilar, Varför då? Jo, det har varit invigning av det nya området här intill. Massor med folk, musik, tal, blommor, scouter, utställare. Britt-Marie och Lars ringde och frågade om de fick parkera här på garageuppfarten. Lars ville komma så nära området som möjligt. Han och jag är ungefär lika dåliga på att gå för tillfället.
Det blev ett passande tillfälle för att bjuda på lunch. Johan & Linda tittade också in och maten räckte så klart till dem också och nu ikväll så fick mellanbrodern äta rester.

Lite teknisk har jag varit också idag. Jag har aktiverat BankID i mobilen. Perfekt för då kan jag även logga in på internetbanken med mobiltelefonen. Sen uppmärksammade jag också att man kan ansluta mobilen till telefonbanken och då slipper man en hel del knapptryckningar. Tror ni att jag gillar att testa saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar