söndag 23 maj 2010

I Torsås/Bergkvara händer det saker.

Förra helgen var det våryra i byn och invigning av Valfridsbo. Stor och mäktig show hopknåpad av mister musiker HB. Dragplåster i form av svensktoppssångerskan Jessica Andersson. Fast jag undrar om man verkligen behöver ta till draglåster när det finns ett så enormt utbud av lokala förmågor? Även om nu HB glömde att kontakta mig så hade han gjort ett bra jobb. Jag hade planerat att framträda som en Applerumsfru. Det är väl inte bara Hollywoodfruar som ska synas? Men min tid kommer...

Min idol (han är inte så liten) Fernandi räknas väl till de lokala förmågorna även om han flyttat ut?
Jag läste just på hans hemsida att han håller på att knåpa ihop en konsert "En sång till livet", som ska gå runt i kyrkor i hela Sverige under sommaren. Det ni! Har ni möjlighet så lyssna för katten! Idag har jag hört av en annan saxofonist att det Carl-Henrik gör är svårt.

Idag har det varit gratisnöje i Bergkvara. Duran & Mollan + En hyllning till Povel. Lions tillsammans med idrottsföreningen hade arangerat en familjedag på Skytteholmen. Att sedan Britt-Marie och Lars bjöd på parkeringsplats och visst ja vi fick tre-rätters middag också var inte fel. Så bra att de bjöd nu igen! Helt omöjligt att hänga med i deras takt! Det står nog 25-5 till dem? Helt makalös god mat som vanligt. Gäddfärs med räksås med smördegsinbakad chevré, Rullad fläskstek med soltorkade tomater och mozarella med pikantsås och varma tomater. Smördegsinbakad rabarber med vaniljsås.
Undrar om jag ska gå och ta en macka nu?

2 kommentarer: