fredag 12 december 2008

Från utsidan av huset...

verkar det som att man har det riktigt fint hos Lindströms.
Det är en illusi0n. Det är fortfarande rena bomnedslaget på insidan Det är ingen ko på isen för än har vi en vecka på oss innan det börjar trampa många fötter här på Almgatan.
Det går inte så fort framåt för det händer lite oplanerade saker under resans gång. Idag t ex har jag gjort en utryckning till IKEA för att skaffa en skruv för 2:-. Jag tyckte lite synd om Kamprad så jag gick även in i varuhuset och fyllde en kasse med diverse prylar. Nu ska dock allt finnas hemma så att hotellsviterna kan göras klara. Ja, det är klart att rörmokaren vill vi helst ha hit också men sen så ...kanske det finns lösa skruvar på loftet hos fru Lindström? Men de skruvarna kanske inte går att köpa på IKEA?
Jag har fått brev från doktor Kjell. Han tycker att jag bättrat mig men att jag inte är normal så han vill att jag dubblar dosen. Han formulerade sig inte precis så men jag är väldigt duktig på att översätta doktorssvenska.
En annan sak som jag är bra på är att suga i mig beröm. Jag var konsult i Högsby, Ålem och Mönsterås igår och det är mycket trevligt att vara ansedd som orakel. Visst, jag förstår hur Nobelpristagarna känner sig men det är väl inte lönt att förklara för vanligt folk?

Imorgon är det dags för Julstämning i Kalmarsalen och innan dess en bit mat någonstans i Kalmar. Ikväll blir det lite slappande i soffan. Jag skulle städa och baka lite men nej inte ikväll.