lördag 13 december 2008

Mat ska ju lagas med kärlek gäller det kakor också?

I så fall är mina struvor oätliga. De är tillagade med ilska. Varenda fult ord som finns har passerat huvudet. De har inte uttalats men tänkts och i andra sammanhang säger man ju att det är tanken, som räknas så då så....Varför blir smeten för tjock, frityren för kall, järnet för varmt och sockret klumpigt?
Varför gör jag då struvor? Jo, jag vill ju ha dem. Nu ska jag gömma dem och bara ha dem för mig själv, tror jag.
Dags att göra sig iordning - jag glömmer bort köket ett tag och åker på Julstämning.


5 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Så bra att Du bara tänker de fula orden men inte uttalar dem.
    Men snälla Gerthie - Du kan väl spara en struva åt mig?
    Anders

    SvaraRadera
  2. Mm, det ska vara för att det är du då!

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna ha också! Vi är så tacksamma för allt som du gör, som vanligt. Fast att vi upprepade gånger försökt att säga att vi också kan hjälpa till. Men det finns väl en viss stolthet i detta också... Vi ses snart iallafall. Och då får vi väl gå en husesyn och se om det inte ligger nåt sockerspår till struvorna nånstans.

    SvaraRadera
  4. Ja men ni kommer ju på lördag och vi måste hjälpas åt här för att allt ska klaffa. Vi blir 11 i hushållet och så hoppas jag att lilla familjen på Österbrogatan också kommer och hälsar på med jämna mellanrum.
    På julafton blir vi 19 st+Carl men jag tror inte att han gillar julmat.
    Följande fördelning är ok för mig: Jag kollar på samtliga Astrid Lindgrenfilmer (cirka 25) med barnen och ni fixar resten. Ni kan fördela sysslorna mellan er och eventuellt kan jag svara på frågor om ni letar efter något. Men då får ni ha tidsbokning mellan filmerna.
    O sen sockerspår, vad tror du? Jag har struvorna i bankfack och hämtar bara ut daglig ranson. Sen har jag termos med kaffe med mig och fikar i bilen. Extra lång fikapaus ska jag ha medan ni hugger julgran och lägger ut mat till tomten i skogen.
    Vet inte riktigt hur jag ska lösa helgdagarna när banken är stängd men jag kommer nog på något.

    SvaraRadera
  5. Viktigt att vi har apelsiner då Eric är noga med att tomten ska ha det numera...

    SvaraRadera