lördag 16 juli 2011

På Elledalsgatan blev jag uppvaktad!

En person med blå kasse i handen ville att jag skulle följa med honom hemboch dricka lite vin och sen skulle vi fortsätta till Bergkvara på Vattenfestivalen. Det skulle jag så klart nappat på om inte Inger på Banken kommit flängande på en cykel och börjat prata om klarbär. Då blev jag sugen på klarbärspaj och sylt istället så jag fick nobba inbjudan till eftermiddagsnöje.
Klart att jag tänkt nappa på det annars?
Jag var hos mamma en stund Och där var allt som vanligt. Hon pratar om sitt kalas som hon vill ha när hon fyller 90. Idag tyckte hon att Gullabo värdshus är ett bra ställe att ha det på. Egentligen inget dumt förslag men det beror på hur många gäster hon ska ha och vilka av de yngre som tar ledigt för att vara med. Det är några månader till dess så hon får fortsätta sin planering. Ganska konstigt att när allt annar är så snurrigt så är det här med kalas så klart. Hon kommer inte ihåg namnen på de hon ska bjuda men hon funderar och försöker få fram vilka hon tänker på ändå t ex att barnen i affären i Strömby måste vara med och alla de gamla vännerna och släkten. Så säger hon att jag inte får glömma att bjuda någon.
Kyrkan brukar också bjuda in alla jubilarer och det ser hon också fram emot för då får hon träffa sådana som hon känner. Visst är det roligt att hon kan planera och fundera?

1 kommentar: