måndag 4 juli 2011

Kort om veckan som gått

Så här i efterhand har veckan gått fort annars går dagarna relativt fort och nätterna vädigt sakta.

Utöver lite besök hon min gamla mamma så har veckan sett ut ungefär så här:
I måndags var jag på sjukgymnastik och fick lite mer förtydligande av min skada. Det jag trodde var ett arm rott var flera brott. Det spelar i och för sig ingen roll hur många eftersom läktiden är densamma men kanske det förklarar, varför det gör så ont? Eller om det är det avslitna muskeln som gör ont? Strunt samma, någon gång ska det ge med sig och i avvaktan på det knaprar jag vidare på alla piller jag fått.
Tisdag var en lyxdag fast jag kände mig lite dum, satt i skuggan på altanen med en tidning medan två lokalvårdare tog hand om huset under ett par timmar.
Onsdag tillbringade jag dagen i Ragnabo, fick lunch och tog en promenad längs vandringsleden. På kvällen var vi inbjudna på grillning men jag åkte hem för jag är inget trevligt kvällssällskap än. Halvsittande med armen uppallad och en Tv räcker för min del.
Torsdag var det dags för hårtvätt. Lite konstigt att en sådan vardaglig sak blivit en programpunkt. Tur att det finns hjälp att få och tur i oturen att jag inte kan ligga på nätterna så frisyren varar länge. Eftermiddagen tillbringades i Ragnabo och lunch erbjöds igen. Vilket tacksamt togs emot!
Alma och Ebba hjälpte mig att dra hem lite mat på fredagen. Så ni ser jag blir uppassad av såväl små som stora. Tjejerna är Jättesnälla, de bäddar, dukar bord och hjälper till med aslt möjligt. De kvällar som de stannar kvar brukar vi titta på filmer o dyl från 19-tiden till blunda Mia! Nej jag litar inte på att du blundar så jag säger bara att vi tittar tills vi blir nöjda.
På lördagen fick vi den stora äran att ha besök av Eddie också. Han har haft fullt upp med Amani-ungarna i veckan. Vi köpte litE godis och blommor till Ebba, som blivit sjuk lagomtill helgen. Antagligen samma som Alma hade i början av veckan. På kvällen kom Carl och sov över. Alma fixade med bad åt honom och jag fixade hmburgare och sen slocknade han vid åtta och sov till halv sju. Farfar, idolen, och han pratade lite i köket och så gick farfar ut i trädgården eller med Trassel och Carl la sig igen och sov vidare. Helt otroligt svårt att vara barnvakt? Alma hjälpte till hela förmiddagen, stackarn vad hon sliter. Efter lunch var Vi, Alma och Arne o Carina på Torsåsrevyns fars i Ekbacken. Kul texter men en del skämt var nog svåra att förstå för Alma. Hon klagar inte utan är nöjd ändå. Efteråt åt vi pizza och tittade på en film som Arne tagit vid Oscars dop. Jättefint att uppleva det igen och så blir jag som vanligt lite rörd när jag ser dop. Eller det kanske låter bättre med berörd?

Idag har min piga flyttat hem igen så nu får jag klara mig själv. Hon måste få vara barn också.


Lite fix åt mormor och andra småärenden.

Jag har plockat vinbär och kokt gelé och det tror väl alla på? Spillt ut en massa med vänsterhanden och det är lättare att tro och det är sant. Såklart att jag fick ropa på Evert flera gånger: bära gryta, flytta gryta, tömma bärmoset och dra ut spisen. Han tycker nog att det är bättre att köpa gelé misstänker jag?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar